Cliëntenraad

Onze cliëntenraad wil een bijdrage leveren aan de kwaliteit van zorg vanuit het perspectief van de patiënt. Daarbij legt zij soms andere accenten dan andere betrokkenen. Via een open communicatie streeft zij naar integrale kwaliteit waarbij de verschillende perspectieven mee worden gewogen.
cliëntenraad header
  • De cliëntenraad adviseert bestuur en directie gevraagd en ongevraagd over onderwerpen die voor cliënten belangrijk zijn. 
  • Inbreng van het patiëntperspectief komt ook tot uiting in de verschillende overleggen. De cliëntenraad heeft periodiek overleg met de directie en/of het bestuur. Eenmaal per jaar is er een overleg met de Raad van Commissarissen. 
  • Omdat het van belang is om in een vroeg stadium vanuit de positie van patiënten mee te denken, is er ook regelmatig contact met de verschillende gespecialiseerde medewerkers van de organisatie.
  • Gezien de breedte van het werkveld zijn de verschillende aandachtsgebieden verdeeld over de leden van de cliëntenraad, die daarbij in tweetallen werken.
  • De cliëntenraad richt zich op De huisartsenconnectie als samenwerkingsverband, niet op de individuele praktijken. 
  • Ook is de cliëntenraad geen klachtencommissie. Hiervoor heeft De huisartsenconnectie een klachtenregeling.

De cliëntenraad van De huisartsenconnectie bestaat uit:

  • Peter Bolderman
  • Ronald Daeter
  • Ton Donker
  • Joop Haasnoot
  • Nicolette de Klerk-Jolink
  • Els Verhage
  • Marieke van Werkhoven

Contact met de cliëntenraad

Heb je een goed idee voor de huisartsenzorg in Zeeland? Deel dit dan met de cliëntenraad van De huisartsenconnectie. Zij denkt namens patiënten mee over de zorg in onze regio.
Nieuwsgierig naar de (publieke) verslagen, adviezen en het werkplan van de cliëntenraad? Of heb je een andere vraag?

Stuur ons dan een mail en we zullen zo snel mogelijk reageren.

clientenraad@dehuisartsenconnectie.nl