De cliëntenraad adviseert bestuur en directie gevraagd en ongevraagd over onderwerpen die voor cliënten belangrijk zijn.
Inbreng van het patiënten perspectief komt ook tot uiting in de verschillende overleggen. De cliëntenraad heeft periodiek overleg met de directie en/of het bestuur. Eenmaal per jaar is er een overleg met de Raad van Commissarissen.
Omdat het van belang is om in een vroeg stadium vanuit de positie van patiënten mee te denken, is er ook regelmatig contact met de verschillende gespecialiseerde medewerkers van de organisatie. Gezien de breedte van het werkveld zijn de verschillende aandachtsgebieden verdeeld over de leden van de cliëntenraad, die daarbij in tweetallen werken.
De cliëntenraad richt zich op De huisartsenconnectie als samenwerkingsverband, niet op de individuele praktijken. Ook is de cliëntenraad geen klachtencommissie. Hiervoor heeft De huisartsenconnectie een klachtenregeling.
Nieuwsgierig naar de (publieke) verslagen, adviezen en het werkplan van de cliëntenraad? Of heb je een andere vraag?
Stuur ons dan een mail en we zullen zo snel mogelijk reageren.